Lucifer The Shetland Sheepdog

Alla inlägg under december 2013

Av Julia Mayer Stenberg - 15 december 2013 18:37

Förra veckan har gått bra, på kvarnen blev det lite bonus rallylydnad! Lucifer var jättesöt på klossen, när han stått med två tassar på den ett tag tyckte han det var dags att ta upp alla benen och satte sig på den.. Där får jag tillbaka för jag lärt honom stå med fyra ben på alla stenar vi kan hitta. ;)


Målen för denna vecka är i alla fall att göra recallers dag 4-7 samt fler pass på travel planken innan jag åker hem till Göteborg på fredag. 


Målet är att lägga upp det såhär:

Måndag: Recallers dag 4 + 1 pass travel plank

Tisdag: Recallers dag 5 + 1 pass travel plank

Onsdag: Kvarnen

Torsdag: Recallers dag 6 + 1 pass travel plank

Fredag: Vila (tåg till Göteborg)

Lördag: Recallers dag 7

Söndag: Vila


Mål för Kvarnen:

  • Pass på klossen
  • Passivitetsträna, ha med filt och sitta och mysa

 

Lucifer 15 veckor

 


- Julia & Lucifer

Av Julia Mayer Stenberg - 10 december 2013 21:24

Nu är det dags att dra igång Recallers på allvar. Idag, tisdag, gjorde vi tre sessioner med RZ som gick jättebra. För mig behöver han inte sitta i RZ, jag vill bara att han ska "hänga" där. 

Målen inför denna vecka är att ha gjort Recallers 1-4, tre sessioner per dag. Målet är att lägga upp veckan på detta vis: 

Tisdag: Recallers dag 1

Onsdag: Träning på kvarnen 

Torsdag: Filtträning + Recallers dag 2

Fredag: Vila

Lördag: Recallers dag 3 + Koordination på "Travel Plank" - Klick för 4 tassar på planka

Söndag: Recallers dag 4


Kvarnen:

  • Introducera klossen 2 pass
  • Collargrabs 2 pass.  
  • Ev. gruppövning, annars bara värdeladda RZ

 

Lucifer 13 veckor

 

Julia & Lucifer

Av Julia Mayer Stenberg - 10 december 2013 13:25

Välkommen!

Mitt namn är Julia och Lucifer är min "lilla" sheltiekille. Nu när denna blogg startas är han 9 månader, född mars -13. Lucifer är min första hund så jag är en helt ny hundägare som är mycket intresserad av hundträning och hundsport. Tycker att jag saknar struktur och mål i min träning så startar denna blogg för mig själv för att strukturera upp det.  


 

Lucifer 11 veckor

 

Julia & Lucifer

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Julia och detta är en träningslogg för min Shetland Sheepdog Lucifer. Jag pluggar till veterinär och är mycket intresserad av hundträning. Bloggen är främst riktad till mig själv så jag kan strukturera upp Lucifers träning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards